Trist-lista

Jag har inte bloggat på en månad och jag har egentligen ingenting vettigt att skriva. Förrutom att min kära vän Alexandra ÄNTLIGEN har kommit hem från ett år i Australien. Som hon har varit saknad och vad roligt det var att få träffa henne igen!
Så, har du trist kan du läsa min otroligt långa ointressant-lista jag skrev i i brist på annat.. 60 frågor och svar! Pjuh.

1. Hur gammal är du om fem år?
29 (Shit!)

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Mina arbetskamrater.

3. Hur lång är du?
Ca 160.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Mamma Mia igår. Tack Ann-Sofi för lånet!

5. Vem ringde du senast?
Min syster Anna.

6. Vem ringde dig senast?
Min vän Helena.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
'Okej ,jag missade slutet. Men hörde
nåt pistol skott och undrar vilken som blev skjuten?' - Från Mats.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror på hur viktigt det är det jag har att säga.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta.

10. När såg du senast din mamma?
I morse.

11. Vilken ögonfärg har du?
Grön/grå.

12. När vaknade du i dag?
Vid 06:00.

13. Vilken är din favoritjulsång?
'Bjällerklang´, bjällerklang hördes dingelidong..'

14. Vilken är din favoritplats?
Borta bra men hemma bäst!

15. Vilken plats föredrar du minst?
Utomhus i storm/slask/regn.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
I ett hus någonstans i närheten.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Minns inte riktigt men spöken var väl läskiga.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
De var nog Mats igår =)

19. Hur stor är din säng?
160 bred.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Har alltid nått plagg på mig i alla fall.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Fyra.

23. Hur många landskap har du bott i?
Ett, Dalarna.

24. Vilka städer har du bott i?
Hedemora.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor och sen skor men gärna barfota på sommaren.

26. Är du social?
De tycker jag!

27. Vilken är din favoritglass?
Vanilj.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Oj, finns så mycket smaskens.

29. Tycker du om kinamat?
Ja det är gott.

30. Tycker du om kaffe?
Nee men det luktar ganska gott.

31. Vad dricker du till frukost?
Mjölk i gröten.

32. Sover du på någon särskild sida?
Innerst. Höger sida om man ligger i sängen.

33. Kan du spela poker?
Vinner alltid när jag spelar men gör det sällan =)

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ohja med Mats så.

35. Är du en beroendemänniska?
Av rutiner ja.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Känner och känner, vet någon i alla fall.

37. Vill du ha barn?
Jadå.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, tack gode gud.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder och hem.

42. Äger du dyrbara smycken?
Nee.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Desperate housewives, Grey's anatomy , One tree hill, VÄNNER & CSI Miami. Oj va mycket!

44. Kan du rulla med tungan?
Haha, nee.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Oj vad svårt.. kan inte välja bland alla =)

46. Sover du med gosedjur?
Nej.

47. Vad har du för ringsignal?
Ronja Rövardotter - Rövarsången.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Säkert något på vinden hos mamma och pappa.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Ett ljus.

50. Flirtar du mycket?
Nej aldrig.

51. Vilken var den senaste boken du läste?
Den vita massajen.

52. Läser du dagstidningen?
På jobbet eller på internet.

53. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.

54. Dansar du i bilen?
Hur dansar man i en bil?

55. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Mix megapol.

56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Ett telefonnummer.

57. När var du i kyrkan senast?
Måste varit Theas dop.

58. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Minns faktiskt inte riktigt.

59. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Nästan 1 vecka på Hultsfredfestivalen.

60. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
De måste varit min Mats, men minns inte vad han kan ha gjort =)

Idag är det 22 dagar kvar till jul. Tiden går fort när man har roligt... .

Och julstjärnan är på plats såklart.. .



Ha det så bra i julstöket och julklappsträngseln!


Kommentarer
Postat av: Cattis

Kul att du uppdaterat! Hur mår ni? Hur går det med allt? Kram

Postat av: Ann-Sofi

Alla gillade inte filmen har jag hört!

2008-12-04 @ 22:06:21
URL: http://assishantverk.blogspot.com
Postat av: helena

men, du vet väl hur duktig sussi är på att dansa i en bil, medans hon kör tillåmed=)

till, "aaalla flickor utoom jaaag"

2008-12-11 @ 20:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback