utmanad/lista * 2 & lite till .. ..

Jag har blivit utmanad med två olika utmaningar från Sussi idag så när jag bubblat klart här är det bara att fortsätta och läsa mina utmaningar!

Startade dagen med en långpromenix ( 1½h) i höstvädret. Underbart skönt!
Hjälpte Big Brother att tvätta Cheva van:en. Himmla snäll syster jag är!
Cyklade över till grannen och hämtade hem en Oscar som var på rymmen. Unge!
Ätit mat med hela familjen. De gick ner!
Tittade klart på filmen, Tsotsi. Inte värd att hyra!
Lämnat tillbaka filmen. Behövligt!
Självklart kollat på One tree hill och Skärgårdsdoktorn. Får inte missas!
Tvättat dreadsen så nu luktar dom ljuvligt schampoo blandat med vax. Mmmmm!
Glott lite TV. Dås!
... och just nu är jag här men strax har jag myst ner mig i sängen.  ZzzZZzzz!


Anna (syster) är i vildmarken i Perth, Australien i 9:dagar men återkommer till civlisationen på torsdag (tror jag) så till helgen kommer troligen uppdatering av hennes blogg.
Hon har det underbart!


Jag ska verkligen fortsätta ha nyktra lördagar. Finns det nå bättre en att vara pigg och utvilad en söndag?!

Näää, dax för dig att läsa mina utmanings-svar och dax för mig 2 jump in the bed!


.........................................................................................................................

Tio första
Första bästa kompis: De var nog Cattis (
http://cattise.blogg.se)
Första bil: -
Första kärlek: riktiga? Andras hette han 
Första husdjur: hunden Wilmo samt ett gäng katter
Första semester: absolut ingen aning
Första jobb: korvmästare på Zackesgrill
Första köpta skiva: minns inte exakt men nån MIX hit´s (?!)
Första riktiga kyss: Andreas vid tågstationen.
Första piercing: septum (the nose)
Första konsert: Rocktåget, minns inte exakta konserten

Nio sista
Sista alkoholdrycken: bira bira bira
Sista bilfärd: lämna in gårdagens hyrfilm vid 17:00
Sista filmen du såg: Tsotsi
Sista bubbelbadet: julas kanske?
Sista spelade cd: minns inte, spelar alltid genom datorn
Sista gången du grät: minns inte heller
Sista måltiden: varmmacka fortfarande
 
Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar?
nej
Blivit arresterad? haha! näe men förhörd
Blivit kär vid första ögonkastet? nej
Varit på tv? möjligen Bengan´s lokalTV.
Fått ditt hjärta krossat? tyvärr ja ..  men det har läkt.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? ja
Haft ett one night stand? ja det med ..
Busringt till nån? ja men verkligen. De är ju skit kul!

Sju saker du har på dig:
blå superbigmyspysbyxor
BH
hotpants
raggsockor
linne
etnise collagetröja
hårsnodd, örhängen samt piercingsmycke

Fyra personer du kan berätta allt för
syster
Jenny
Helena
Sussi

... .. beroende på vad det är, finns fler jag kan lätta mitt hjärta för!

Tre val
Svart eller vit?
svart
Sommar eller vinter? vinter
Choklad eller chips? choklad

Två saker att göra innan du dör
se Jamaica och njuta så mycket det går av livet!

En sak du ångrar
My god ... skulle jag aldrig skriva här begriper du väl. Jag försöker förtränga!

Nu utmanar jag
Cattis, Daniela och den som vill!

.................................................................................................................................

Personfakta!

Namn: Ida Katrin Stam
Kön: tjej
Ålder: 22 ½
Längd: 160 cm
Smeknamn: ... isf stammen
Hårfärg: mörkblond
Ögonfärg: grön/grå el?

Har du någonsin..
Ätit sushi: näe
Stått på scen: ja, Lucia i 6:an
Varit ihop med någon som varit otrogen: inte vad jag vet om
Klättrat på berg: ja, upp går bra men de är värre ner
Sett vita huset: nej du

Antingen eller...
Kallt eller varmt: mittemellan
Spets eller satin: spets då
Regn eller snö: snö
Rosor eller tusensköna: rosor
Vår eller höst: kvittar
Matte eller engelska: engelska

Motsatta könet..
Gillar du någon just nu från det motsatta könet: jag gillar många.. 
Vet den om det: de gör dom nog
Vad tittar du på hos en man: händerna

Inom de 48 timmarna..
Kramat någon: ja, Moa nyss
Kommit sams med dina föräldrar: har inte bråkat med dom
Bråkat med en kompis:

Gillar du att..
Ge kramar: jovars
Ge massage: njah
Gå promenader i regnet: ibland

Övrigt..
Vad gjorde du förra sommaren: var på Gbgkalaset och Reggaefestivalen.
Svär du för mycket: enligt min familj så ja
När duschade du senast: 1h sedan
Vilken färg är det på dina byxor just nu: blå
Vilken låt lyssnar du på just nu: Cocoa Tea ft Sizzla - Pass it over
Vad är bredvid dig just nu: inget
Hur ser ditt skrivbord ut just nu: telefon, datorn, högtalare och lampa
Vad åt du senast: varmmacka
Vem vill du spendera resten av ditt liv med: you tell me..
Har du en lavalampa: ja men ingen aning om var den är
Hur är vädret just nu: ser inte, kolsvart ute men säkert fint
Vad gjorde du igår kväll: kollade på TV/film med Helena
Vem pratade du sist med på telefon: Lucas
Vad gör dig glad: det är mycket!
Vart skulle du vilja du åka: Jamaica, Cuba och Afrika
Vill du ha barn: med tiden så ..
Vad ska dom heta: de är man nog två att besluta om

---------------------------------------------------------------------------------------------- THE END!


Kommentarer
Postat av: Sussi

Vad du är duktig, du klarade utmaningen galant! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback