demokrati och trötthet .. ..

Scrollar du ner får du se att jag blivit utmanad!

Nu är jag hemma igen.

Utbildningen var lärorik men förvirrande och jag är verkligen positivt  överaskad, misstänker att inte intresset är så stort över vad jag gjort så drar det kort.
Demokratis ABC, förmyndarskap och anarki, medborgarskap, dagordning, deltagande, beslut, förståelse, ansvar, öppet forum, dialogkafé.. .. .. och mycket mycket mer! Jag är klokare.

Torsdagen höll på till 21. Elise och jag letade oss ut till Alvik där vi skulle bo dom närmaste 3 dagarna.
Trötta som bubblan dök vi i säng och sov som stockar för att orka med andra dagens utbildning.

Fredagen slutade vi kl: 17. Perfekt tid (det kändes nämligen skummt att sitta i en skola kl: 21 på kvällen)
hungriga som attan lyckades vi klämma lite mat och lätt som en plätt slank det ner några öl (vin för Elise)
men vi hade förstånd nog att inse att vi skulle upp på lördag morgon för utbilningens sista dag.

Lördagen var seg och jag var väldigt trött, lyckades dock genomta mig den vaken. Det är tur!
efter avslutning vid 13:00 bar det av till stan för att möta upp gullungen Helena vid Centralen och sen fara ut till Alvik. Mat och slappande ett par timmar för att sedan ladda om för en utekväll.
Vid 19:00 bar det iväg till Mattias i Hammarbyhöjden för öldrickande med han och Markus.
Vi vart alla lite lulligt småpackade.. ..
Kvällen slutade på After och det var absolut en 3-vlig kväll!

Roligast var i allafall på vägen hem där Helena såg en mus som gömde sig under "Göteborgaren" .
Hur hon fick dom där små lejonstatyerna Drottninggatan till "Göteborgare" må ju gudarna veta.  
Det lät fruktansvärt roligt och jag skrattade så ryggen värkte, det var så roligt.
Men som alltid är det inte lika roligt när man berättar det för andra. Det skulle ha upplevts!

Efter mycket om och men insåg vi att klockan tickade och var 04:00 och att t-banan hade slutat gå.
 Det vart taxi till Alvik där vi 3 trötta, småfulla men väldigt glada stjälar dök i säng efter ännu en dag i Big City.


Idag fyller min stjärna Jenny 22 hela tjej år. grattis grattis grattis vännen!
I morgon fyller Linda år men de är i morgon de.. ..

Har blivit viktig igen nu ett tag så måste i säng snart, möte i morgon. De kostar att ligga på topp!

Lite kort.. ..
  Helena och Elise på Göteborgaren.
 Cool bild på Helena. 
 Helena och orginal Göteborgaren.
 Min Bobban var så dåsig idag.




Kommentarer
Postat av: Lina

vilken helg de verkar som du haft!! där ser du =) man de går att hålla sej vaken på föreläsningar efter "nåra öl" på kvällen!! nej nu e jag arg.. hur gör du för att lägga in kort i inläggen =) vill oxå! godnattkraaam

Postat av: Daniela

Bra att du haft det bra iallafall1 Men du... när fan får man sin näsflöjt? ;) Vill ju starta orkestern med en gång :P
Kram

2006-10-10 @ 15:53:12
URL: http://njela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback