tjur-tis.

Idag var jag och Jenny Evaldsson och handlade blommor, hon har fått för sig att hon ska plantera så gulligt och att dom ska växa upp och bli kalas fina. Vilket jag inte riktigt tror på än! men hon inskaffade sånna och jag som "trädgårdsmästar dotter" skulle ju så klart plantera dom där.
Man ska verkligen inte ropa hej att dom kommer blomma så vackert som hon tror, för jag har aldrig gjort de förrut.
Vi var ner i skogen också och skulle markera lite tallar och tro det el ej, men vi hittade en sjuk ledsen liten tjur. Den var söt och stor (runt 800 kilo..)
Den kunde absolut inte resa på sig för bakbenen bar inte, så jag räddaren i nöden ringer till bonden som kom och tittade på den, och så nära som han gick så borde den där stackarn ha blivit livrädd och rest sig och gått till atack el nå, men icke. Den bara låg där och såg sjuk ut, så nu är den på andra sidan där gräset alltid är så grönt och mår som en toppen tjur. Tur att jag var så snäll och såg till att den inte behövde lida nå mer. Jaaah, jag är verkligen bra snäll om jag får säga de själv!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback