shake your as, come over here. now scream!

OOH, yes. He can entertain you!

Inpackade i en het bil for vi (syster-Anna, jag och Lina) igår (lördag) mot Göteborg och Robbie Williams!

kom dit runt lunch, tog några raggarvarv runt Ullevi (det var faktiskt inte meningen) för att sedan parkera och strosa lite på Big City. Lina hade nämligen försovit sig en liiiten skvätt, hon satte klockan på 07:30 istället för 06:30 så hon fick lite lagom bråttom när vi kom 07:45 men in i bilen kom hon med årets ruffs och byxorna ut och in och ingen hårborste (som senare dök upp) hon inskaffade iaf en ny när vi kom fram, vi åt lite lunch, satt vid en fontän och kolla på folk, gled Avenyn upp och ner och medans dom sparng i skoaffärer så kollade jag på bilparad, de var cool.
Vi åt lite till och anlände sedan vid 18:00 tiden till Ullevi, låg på gräset och glassa och gick in strax innan förbanden började, först ut var Chris Coco (nån DJ som även spelade med Robbie) och sedan Basement Jaxx, dom var bra tyckte jag och lite annorlunda. Stora mörka tjejer i galna kläder kan man då säga!
dom lyckades nog dock inte riktigt värma upp publiken fullt ut, dock var det många som anlände in precis innan Robbie gick upp på scen.  21:30 klev han upp och då vart det drag vill jag lova. 57 000 pers och han!
Absolut värd att se (fast jag inte är något stort Robbie fan precis) men det var mäktigt, troligen den mäktigaste konsert jag varit på, vi hade sittplats, och såg verkligen allting utan att trängas och bli svettiga. Han gav allt och gjorde det med stil, fullt ös i 2 h och han drog sina låtar etc. Angels, Feel, Advertising Space, Tripping, Sin sin, Make Me Pure, Kids, Let me Entertain you, Rock DJ,  Radio, Millenium. OJ! jag fick nästan med hela låtlistan, drog även en liten bit av Bob Marley´s Three litle birds, de var cool. Han var iaf gudomlig och det krävs mycket för att slå honom nu!
Det som var synd var ju att det var kamera förbud, så självklart tog jag laglydig som jag är inte med mig min digitalkamera (den låg i bilen) men det visade sig ju att alla andra inte var lika laglydiga som mig för det knäpptes då kort för fullt, så jag tog lite med mobilen men dom blir ju absolut inte lika bra men men, jag får ladda in dom och nöja mig med det istället.
23:30 var det klart och jag och alla 57 000 skulle ut också, lyckligtvis gick det ganska fort och smidigt, vi kom nog ut från Göteborg på 45 min vilket är väldigt imponerande men vilket fall så kom vi inte hem förrän 06:00 inatt pga lite felkörninga, tankning, handling och att laga lampa på bilen, jag pratade då konstant på vägen hem för att inte Lina skulle somna. 
Inte många timmars sömn har det blivit, de känns som när man är bakfull fast jag inte drack, så det blir tidig kväll ikväll. Nääe, jag tycker nog att alla ska gå och se Robbie Williams för det var verkligen så värt!

I morgon är det måndag och början på ännu en hektisk veckan och Peace and Love börjar på fredag!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback